Teenuste kvaliteet
Kvaliteedi mõiste, olemus
Kvaliteet on suhteline (subjektiivne) mõiste, sest igale inimesele või ettevõttele on igal asjal erinev tarbimisväärtus, mida saaab ka erinevalt mõõta ja käsitleda.
Sotsiaalteenuste kvaliteedi mõiste
Sirlis Sõmer-Kull (ajakirjas Sotsiaaltöö): "Kvaliteeti on defineeritud mitmel moel. Kõige sümpaatsemana tundub kvaliteedi definitsioon, kus kvaliteet seotakse teenuse osutaja püüdlusega järjekindlalt täiustada teenust, et vastata kliendi vajadustele ja saavutada kliendi rahulolu. Selle definitsiooni juures on oluline, et kvaliteedi parandamine on pidev protsess, mitte saavutatud seisund. Kaasaegsete käsitluste põhjal sotsiaalteenuste kvaliteet ei peaks põhinema muutumatutel miinimumstandarditel.
Kvaliteedi tagamise mudel peaks andma organisatsioonile võimaluse määrata parendamist vajavad tegevused ning olla pidevas liikumises kvaliteedi arenduse suunas."